آسمان شب

آسمان تنها تفرجگاه مردم کویرنشین است .

آسمان شب

آسمان تنها تفرجگاه مردم کویرنشین است .

قدغن

شهیار قنبری رو شاید کمتر کسی بشناسه . او یکی از شاعران  

 

بزرگ ایرانیه که برای خواننده های بزرگی مثل گوگوش و داریوش  

 

شعر گفته . از او دو کتاب شعر به چاپ رسیده که فقط یکی از  

 

اونها ( دریا در من ) در ایران موجود است ( اونم به سختی پیدا  

 

می شه ) . 

 

همه ماها تو زندگیمون به دلایل مختلفی که خودتون می دونید  

 

خیلی از کارهارو نمی تونیم انجام بدیم و خیلی از احساسات  

 

و روحیات خودمون رو به دست فراموشی می سپاریم ( یعنی  

 

یه جورایی خیلی چیزا برامون قدغن می شه ) . 

 

یکی از شعرهای شهیار قنبری هم در مورد همین موضوعه : 

 

 

قدغن 

 

آبی دریا ، قدغن  

 

شوق تماشا ، قدغن  

 

عشق دو ماهی ، قدغن  

 

باهم وتنها ، قدغن  

  

                برای عشق تازه  

 

                اجازه بی اجازه  

 

پچ پچ و نجوا ، قدغن 

 

رقص سایه ها ، قدغن 

  

کشف بوسه بی هوا  

 

به وقت رویا ، قدغن  

 

                 برای خواب تازه  

 

                 اجازه بی اجازه  

 

در این غربت خانگی  

 

بگو هرجی باید بگی  

 

غزل بگو به سادگی  

 

بگو زنده باد زندگی 

 

                  برای شعر تازه  

 

                  اجازه بی اجازه 

 

از تو نوشتن ، قدغن   

 

گلایه کردن ، قدغن 

 

عطر خوش زن ، قدغن 

 

تو قدغن ، من قدغن  

 

                    برای روز تازه 

 

                 اجازه بی اجازه  

 

 

این شعر با صدای خود شهیار قنبری اجرا شده . 

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
محدثه جمعه 2 مرداد 1388 ساعت 18:08 http://rayeheyedoost.blogsky.com

خیلی قشنگ بود ... :)
ولی من شهریار قنبری رو نمی شناسم اصلا !! :دی

سلام
بهت پیشنهاد می کنم کتاب دریا در من رو بخونی .

لیلا جمعه 2 مرداد 1388 ساعت 22:10 http://www.rittta.blogsky.com

سلام
این آهنگ و دارم و خیلی هم دوستش دارم . راستی ممنون که واسم comment گذاشتی .

سلام
خواهش می کنم .از شماهم ممنونم .

سحر شنبه 3 مرداد 1388 ساعت 00:50 http://onsky.blogsky.com

شعر قشنگی بود!

ممنون از لطفت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد